HomeDe schoolHet team

Het team van de Crayenester

Het team van de Crayenester streeft naar optimale professionaliteit. We  blijven voortdurend leren en ontwikkelen. En voelen ons betrokken bij de leerlingen en ouders. Wij ervaren dat in een warme, veilige en stimulerende omgeving, leren leuk en uitdagend is.
We bieden hiervoor een structuur die enerzijds de kaders aangeeft en tegelijkertijd ruimte biedt om zelf te ontdekken en verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen leerproces.
Wij realiseren ons dat wij werken met kinderen met een veelal bovengemiddelde intelligentie, die opgroeien in een milieu met soortgelijke ambities.

Intelligentie betekent voor ons meer dan alleen hoge cijfers. Wij maken daarom ook ruimte in het rooster om de ontwikkeling op het maatschappelijke-, sociaal-emotionele-, mediawijze- en kunst-culturele vlak te stimuleren, zodat wij de kinderen een fijne en leerzame schooltijd bieden.

Daarnaast verrijken we het onderwijs van de kinderen met vakleerkrachten voor gymnastiek, muziek, dans en vormingsonderwijs. 
Binnen ons team werken we zowel met groepsleerkrachten als specialisten op het gebied van Levelwerk, thematisch werken, ICT, dyslexie en gedrag.

Verder ondersteunen eigen leerkrachten met een specialisme hun collega’s en vullen de onderwijsassistenten, de administratie en de conciërge ons werk aan.

Groepsindeling 2022-2023

Groep 1/2 A Katelijne en Eline
Groep 1/2 B Marga en Ellen
Groep 1/2 C Lieke en Marjolein
Groep 1/2 D Sjoukje en Aukje
Groep 3 A Eveline en Linda
Groep 3 B Vera en Nel
Groep  4 A Roos
Groep 4 B Marloes en Mirjam
Groep 5 A Marco
Groep 5 B Menno en Natasja
Groep 6 A Maryam en Nita
Groep 6 B Eline en Mary
Groep 7 A Leonie en Mirjam
Groep  7 B Marianne en Ali
Groep 8 A Rob en Mirjam
Groep 8 B Esther en Jessica

 

 


Pet Event - groepen 8

Vandaag hebben de leerlingen van de groepen 8 meegedaan aan het PET event, techniekdagen voor de basisschool.
Elke groep heeft drie workshops gedaan zoals bijvoorbeeld:  
* Hoe wordt een TV-reclame gemaakt; Hoe lang duurt dat eigenlijk om te maken en wat komt er allemaal bij kijken? Ze zijn soms wel 4 maanden bezig met bedenken, filmen monteren en afwerken. En uiteindelijk duurt de reclame maar 20 seconde! 
* Leren programmeren met 'Scratch'. * Houtbewerken, ze mochten helemaal zelf een voederhuisje voor vogels maken.
* Iets maken met een 3D printer.
Het was echt heel erg leerzaam en zeker voor herhaling vatbaar!
Verslaggeving door Huub en Teime - groep 8a " Het PET event is mede mogelijk met het Nova en Haarlem college.  Toen we aankwamen moesten we bij ons groepje staan. Je kreeg een begeleider mee. Hij/Zij bracht je naar je onderdeel. De man legde uit wat je moest doen. We moesten koper snijden en schuren, verbanden. Daarna moesten we technisch lego in elkaar zetten en programmeren. Toen liepen we naar buiten en gingen we in een garage. Daar ging een man uitleggen wat een 3D printer is en wat je er mee doet. Toen moesten we een soort kubus in elkaar zetten en kon je een prijs winnen. Uiteindelijk omdat we de laatste groep waren mocht iedereen een 3D kunstwerk meenemen. Toen gingen we terug naar het ophaalpunt en het was super leuk!"

Letterspeurtocht en lettertas! 

De kleuters boffen maar weer. Er is voor de groepen 1 en 2 namelijk een speurtocht uitgezet door de school. 
De kinderen krijgen een kaart mee, waarop ze kunnen zien hoe een vaak de letter terugkomt in de speurtocht.
Op deze  kaart kleuren ze een bolletje in bij de letter. Ze zullen ontdekken dat sommige letters meer/minder voorkomen in de speurtocht.

Enkele slimmeriken ontdekken dat er meerdere letters verstopt zijn op dezelfde plek en dat er dus een woord staat!  Erg leuk om te zien hoe trots ze dan zijn als ze het oplezen. Soms is het wel erg lastig... wijzend naar een letter: "Meester, meester, deze letter kan ik niet vinden!" 😉 

De spelletjes om ze vertrouwd te maken met letters vinden ze echt heel leuk.

Ook gaat er een 'lettertas' rond in de kleutergroepen. Alle kinderen krijgen om de beurt de 'lettertas' mee naar huis om thuis voorwerpen te verzamelen, die met de desbetreffende letter beginnen. Het enthousiasme onder de kinderen is enorm en ze kunnen haast niet wachten tot ze aan de beurt zijn.  In groep 1/2D kwam wel iets heel bijzonders uit de lettertas... naast wolk, watermeloen, water en watten, kwam ook W... Ward uit de tas!! 🤣


De grote rekendag 

Afgelopen woensdag was het zo ver, de grote rekendag!  Het werd echt groots aangepakt. Super leuk. Ik heb zelfs meerdere kinderen horen zeggen; "Dit was de leukste rekenles ever!" En dat op REKEN-dag! Hopelijk waren jullie allen bij de fantastische kick-off, de afvalparade. Mocht dat niet het geval zijn, niet getreurd, ik neem jullie allemaal nog even mee. 

Note van de redactie: Feline (op de foto) haar droom is om modeontwerper te worden. Ze maakt zelf kleding thuis en heeft dit zelf ontworpen en gemaakt.