Contact MR (medezeggenschapsraad)

Heeft u een vraag, opmerking of tip bestemd voor de MR, dan kunt u een van ons aanspreken op het plein. Tevens kunt u uw vraag + gegevens mailen naar mr.crayenester@stopoz.nl . Uw reactie komt terecht bij de voorzitter van de MR, die voor de afhandeling en beantwoording zorgt.

Christianne Veenhof (voorzitter)

Sinds mei 2022 maak ik onderdeel uit van de MR. Ik ben getrouwd met Wim en samen hebben wij 2 kinderen op de Crayenester, Sophia (2013) en Thijs (2016). Ik ben als schoolpsychoog werkzaam binnen het voortgezet onderwijs in Haarlem. Een mooi beroep waarbij de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen centraal staat. Als ouder zie ik dat de Crayenester bijdraagt aan een fijne en leerzame schooltijd voor de kinderen. Dat heb ik zelf destijds (als leerling van de Crayenester) ook zo ervaren. Ik vind het fijn om een positieve bijdrage te leveren aan de ontwikkeling en gang van zaken op de Crayenester en mee te denken met uitdagende vraagstukken.

Jori Kreule (secretaris)

Begin oktober 2023 ben ik gestart als lid van de MR. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als advocaat en woon ik in Heemstede met Gerben. Onze kinderen Pip (2016), Lou (2018) en Tuur (2019) gaan met veel plezier naar de Crayenester. Ik denk dat het belangrijk is dat er een goede samenwerking is tussen de ouders, het schoolteam en de directie en ik lever dan ook graag mijn bijdrage aan de verdere ontwikkeling van onze leuke school.

Matthijs Vink (penningmeester)

Sinds oktober 2023 ben ik lid van de MR. Ik ben getrouwd met Noortje. We hebben twee kinderen – Joris (2013) en Hugo (2015). Ik ben mede-eigenaar van Emendo Capital, een dienstverlener op het gebied van corporate finance. Mijn financiële achtergrond komt me goed van pas voor de functie van penningmeester van de MR. Mijn motivatie om via de MR mijn steentje bij te dragen aan de Crayenester is dat ik bij onze beide kinderen heb ervaren hoe belangrijk goed onderwijs en een veilige, prettige schoolomgeving zijn. De enorme inzet die de leerkrachten en het bredere team van de Craay daarbij iedere dag leveren zijn daarbij onmisbaar. De oudergeleding van de MR trekt samen met een aantal leerkrachten en de directie op om de kinderen op school een goede basis voor de toekomst te geven. Daar draag ik graag aan bij.

Eveline Milton

Sinds 2003 werk ik op de Crayenester. Ik heb legsgegeven in groep 4, 3, 6, 5 en nu alweer wat jaartjes in 3. Een groep waar je samen met de kinderen in een sneltrein start en ze als sponzen alle informatie opslurpen die je ze geeft. Wat leren ze veel en snel in groep 3. Heel leuk om te doen!
Samen met mijn man Peter woon ik in Bennebroek. Wij hebben 2 jongens, Derek (13 ) en Scott (11).
Ook zit ik al weer heel wat jaren in de MR. Het is leuk om op een andere manier naar de school te kijken en met elkaar te bespreken hoe de dingen gaan.

Leonie van Dedem

Sinds 2019 ben ik werkzaam in het onderwijs op de Crayenester in groep 6, 7 en 8. Momenteel sta ik voor groep 7. Sinds 2022 ben ik ook de taalcoördinator voor alle groepen op de Crayenester. Ik heb een jarenlange, juridische achtergrond en ben daarmee erg geïnteresseerd en goed thuis in de wet- en regelgeving die op het onderwijs ziet. Ik zie mijzelf als integer, nauwkeurig, doortastend en resultaatgericht. Mijn man Godert en ik wonen in Bloemendaal en wij hebben twee zonen Floris (16) en Alexander (13) en een dochter Charlotte (11). Via de MR wil ik graag bijdragen aan een goede samenwerking tussen ouders en leerkrachten, waarmee we een veilige en plezierige schoolomgeving met kwalitatief, hoogwaardig onderwijs waarborgen.

Katelijne van der Burght

Sinds 2020 werk ik met veel plezier in te kleuterbouw op de Crayenester. Ik geniet er enorm van de kinderen in de jaren, dat zij in groep 1/2 zitten, te mogen begeleiden in hun veelal sociaal-emotionele- en cognitieve ontwikkeling.
Samen met Jacques woon ik in Haarlem. We hebben vier kinderen, waarvan er nog twee thuis wonen.
Sinds dit schooljaar ben ik lid van de MR om mee te kunnen denken over het beleid van de school en om samen met ouders en collega’s voor de kinderen een fijne leeromgeving te creëren.


Pet Event - groepen 8

Vandaag hebben de leerlingen van de groepen 8 meegedaan aan het PET event, techniekdagen voor de basisschool.
Elke groep heeft drie workshops gedaan zoals bijvoorbeeld:  
* Hoe wordt een TV-reclame gemaakt; Hoe lang duurt dat eigenlijk om te maken en wat komt er allemaal bij kijken? Ze zijn soms wel 4 maanden bezig met bedenken, filmen monteren en afwerken. En uiteindelijk duurt de reclame maar 20 seconde! 
* Leren programmeren met 'Scratch'. * Houtbewerken, ze mochten helemaal zelf een voederhuisje voor vogels maken.
* Iets maken met een 3D printer.
Het was echt heel erg leerzaam en zeker voor herhaling vatbaar!
Verslaggeving door Huub en Teime - groep 8a " Het PET event is mede mogelijk met het Nova en Haarlem college.  Toen we aankwamen moesten we bij ons groepje staan. Je kreeg een begeleider mee. Hij/Zij bracht je naar je onderdeel. De man legde uit wat je moest doen. We moesten koper snijden en schuren, verbanden. Daarna moesten we technisch lego in elkaar zetten en programmeren. Toen liepen we naar buiten en gingen we in een garage. Daar ging een man uitleggen wat een 3D printer is en wat je er mee doet. Toen moesten we een soort kubus in elkaar zetten en kon je een prijs winnen. Uiteindelijk omdat we de laatste groep waren mocht iedereen een 3D kunstwerk meenemen. Toen gingen we terug naar het ophaalpunt en het was super leuk!"

Letterspeurtocht en lettertas! 

De kleuters boffen maar weer. Er is voor de groepen 1 en 2 namelijk een speurtocht uitgezet door de school. 
De kinderen krijgen een kaart mee, waarop ze kunnen zien hoe een vaak de letter terugkomt in de speurtocht.
Op deze  kaart kleuren ze een bolletje in bij de letter. Ze zullen ontdekken dat sommige letters meer/minder voorkomen in de speurtocht.

Enkele slimmeriken ontdekken dat er meerdere letters verstopt zijn op dezelfde plek en dat er dus een woord staat!  Erg leuk om te zien hoe trots ze dan zijn als ze het oplezen. Soms is het wel erg lastig... wijzend naar een letter: "Meester, meester, deze letter kan ik niet vinden!" 😉 

De spelletjes om ze vertrouwd te maken met letters vinden ze echt heel leuk.

Ook gaat er een 'lettertas' rond in de kleutergroepen. Alle kinderen krijgen om de beurt de 'lettertas' mee naar huis om thuis voorwerpen te verzamelen, die met de desbetreffende letter beginnen. Het enthousiasme onder de kinderen is enorm en ze kunnen haast niet wachten tot ze aan de beurt zijn.  In groep 1/2D kwam wel iets heel bijzonders uit de lettertas... naast wolk, watermeloen, water en watten, kwam ook W... Ward uit de tas!! 🤣


De grote rekendag 

Afgelopen woensdag was het zo ver, de grote rekendag!  Het werd echt groots aangepakt. Super leuk. Ik heb zelfs meerdere kinderen horen zeggen; "Dit was de leukste rekenles ever!" En dat op REKEN-dag! Hopelijk waren jullie allen bij de fantastische kick-off, de afvalparade. Mocht dat niet het geval zijn, niet getreurd, ik neem jullie allemaal nog even mee. 

Note van de redactie: Feline (op de foto) haar droom is om modeontwerper te worden. Ze maakt zelf kleding thuis en heeft dit zelf ontworpen en gemaakt.


 Lize en Sophie G. waren er natuurlijk ook bij en hebben speciaal voor de lezers van de Kras een rapportage gemaakt.

Het is een dag van onderzoekend leren en speelse opdrachten. Een dag die laat zien dat rekenen meer is dan alleen sommen maken. Een dag die laat zien hoe leuk rekenen kan zijn. In de klas werd op interactieve (reken)wijze geleerd over afval scheiden. Zo deden de kinderen onderzoek naar afval in en rond de school en verzamelden gegevens door tellen, schatten, meten en wegen.  Er werden dobbelstenen van drinkpakken gemaakt waarmee vervolgens rekenvraagstukken werden opgelost. Er was een gastles/quiz over geld en daarna gingen ze met de klas aan de slag met die vergaarde kennis. Er werd uitgerekend hoeveel pakjes sap je met een klas op kan drinken in een schooljaar en gekeken of deze pakjes in een klaslokaal zouden passen. Ook was er een spel waarbij  de de kinderen pakjes sap in de goede volgorde van houdbaarheid moesten zetten. Maar nog zo veel meer!