Groep 4

Rekenen, taal, spelling en schrijven 
De basisvakken in groep 4 zijn lezen,spelling, rekenen en taal. De kinderen lezen iedere dag 2 keer een kwartier.Met rekenen gaan we aan de slag met sommen tot 100. Daarnaast wordt er veel geoefend met de tafelsommen. Daarbij ligt de nadruk op de tafel van 1,2,3,4,5 en 10.
Met spelling wordt er geoefend met niet- klankzuivere woorden. Bij taal gaat het om het vergroten van de woordenschat en oefenen met verschillende soorten teksten. Halverwege het schooljaar gaan we aan de slag met begrijpend lezen middels nieuwsbegrip.
In groep 4 schrijven we nog met potlood. De nadruk ligt dit jaar op het aanleren van de hoofdletters. We schrijven in verbonden schrift. 
In groep 4 passen we bewegend leren veel toe. Denk hierbij aan tafeljoggen, klokkijk springen, levend memory met woordenschat etc. 

Sociaal - emotioneel 
Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling hebben we de methode Hiro. Een fijne methode waarbij we regelmatig ook oefeningen doen in de gymzaal. 

Blink
Blink is onze methode voor wereldoriëntatie. We hebben 6 thema's die we verspreiden over het schooljaar. Binnen deze thema's zijn de kinderen bezig met aardrijkskunde, natuur/techniek en geschiedenis. In deze methode zit ook burgerschap verwerkt. 

Engels, Delta de Draak, Muziek en Crea 
Ook in groep 4 besteden we wekelijks tijd aan het vak Engels. De kinderen leren op spelenderwijs Engels praten. Binnen een thema leren kinderen nieuwe woorden in het Engels. 
Delta de Draak is een methode voor digitale geletterdheid. In combinatie met het programma Scratch leren de kinderen programmeren. 
Om de week krijgen de kinderen muziekles van een vakdocent. 
Crea opdrachten koppelen we vaak aan het thema van Blink of aan de actualiteit.