HomePraktischBuitenschoolse opvang (BSO)

BSO: BuitenSchoolseOpvang


Voor de Buitenschoolse Opvang van “onze Crayen” maken wij gebruik van verschillende organisaties die ieder een uniek aanbod hebben.
U kunt kiezen uit de onderstaande organisaties:

Casca:



BSO de Bronstee
:  
In hetzelfde pand als de Dependance van de Crayenesterschool zit BSO de Bronstee van Casca; dé BSO voor plezier en ontspanning! Elke dag komen hier kinderen spelen met hun vriendjes en vriendinnetjes, want bij ons komt je kind alleen met kinderen van dezelfde leeftijd in de groep. Ons enorme activiteitenaanbod, spelmateriaal en leuke uitjes zijn dan ook helemaal afgestemd op de leeftijd van je kind. Zo weten we zeker dat we de BSO-tijd voor hen ontzettend leuk maken. En zorgen we er tegelijkertijd voor dat ze hun wereld vergroten en ze de kans krijgen om hun verschillende talenten te ontwikkelen.

Uitdagende activiteiten en mooie vakantieprogramma’s!
We zorgen ervoor dat kinderen na schooltijd de vrijheid hebben om hun interesses te ontdekken. Om die reden bieden we veel verschillende soorten activiteiten aan. Denk bijvoorbeeld aan musicallessen, Judo of juist kunst. Vooral in de verschillende vakantieweken (10 weken per jaar) bieden we een uitgebreid programma met veel aandacht voor sport, de maatschappij, muziek en kunst.
 
Praktische informatie:
Overboslaan 32 te Heemstede. 
Openingstijden: tot 18.00 uur (Verlengde opvang tot 18.30 uur mogelijk)
Telefoonnummer planning: 023-5483812
Zie onze website voor meer informatie: https://casca-kinderopvang.nl/bso/bso-bronstee/

SportFever:

   
 

De visie van SportFever is: Bewegen geeft energie!
Van nature vinden kinderen het heerlijk om te bewegen. Bij Sportfever wordt rekening gehouden met die behoefte. Stilzitten moeten ze leren, bewegen niet. Bewegen is goed voor de gezondheid en de totale ontwikkeling van kinderen. Ons beleid is erop gericht kinderen te ontwikkelen in sport en spel om zowel fysiek als mentaal te ontdekken wie je bent. Elke activiteit sluit daarom prima aan bij het belevings- en ontwikkelingsniveau van de kinderen, zodat er tijdens de activiteiten een verdieping van hun eigen kennis en vaardigheden tot stand kan komen.
We bieden de kinderen:
1. Emotionele veiligheid
2. Ontwikkeling van sociale competentie
3. Ontwikkeling van persoonlijke competentie
4. Overdracht van waarden en normen, morele competentie

Voor alle punten is sport het middel om positief gedrag te stimuleren. We werken ook vanuit de kanjermethode Kanjers in de Sport.
 
Contact:
Sportfever B.V. 
Jaap Edenlaan 7 2024 BW Haarlem
Tel: 023- 2100 300

Humanitas:


Humankind (in 1983 gestart als Kinderopvang Humanitas) is de grootste niet-commerciële organisatie voor kinderopvang en –ontwikkeling in Nederland. Onze pedagogische visie is gebaseerd op humanistische waarden. Wij geloven in optimale groei en bloei van ieder kind. In een samenleving waarin zorg en respect voor de leefomgeving belangrijk zijn. Voor mens en natuur. Voor elk individu en voor elkaar. Nu en in de toekomst. Wij innoveren, stimuleren, faciliteren en brengen betrokken partijen samen om de cirkel rondom het kind en ouders te versterken. Dat doen we zowel lokaal als landelijk. Onze meer dan 450 locaties worden dagelijks bezocht door duizenden kinderen. 
Wij werken samen met:

BSO De Satelliet:
BSO de Satelliet is gelegen op een mooie locatie in Heemstede. Wij bieden volop ruimte voor uitdaging en ontspanning in een huiselijke sfeer. Onze BSO is een 7+ locatie die specifiek is ingericht voor oudere kinderen. De tijd na school is vrije tijd, daarom is er veel inspraak in wat we gaan doen. Kinderparticipatie staat bij ons hoog in het vaandel.

Bij BSO de Satelliet kun je 52 weken per jaar terecht.
Extra handig: we hebben een thuisbrengservice tussen 18:00 en 18:30. In de vakanties bieden we een speciaal vakantie-programma aan.

Contact:
Telefoon 010-4074700 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag (8.30 tot 17.00 uur). 
E-mail info@humankind.nl  

Pet Event - groepen 8

Vandaag hebben de leerlingen van de groepen 8 meegedaan aan het PET event, techniekdagen voor de basisschool.
Elke groep heeft drie workshops gedaan zoals bijvoorbeeld:  
* Hoe wordt een TV-reclame gemaakt; Hoe lang duurt dat eigenlijk om te maken en wat komt er allemaal bij kijken? Ze zijn soms wel 4 maanden bezig met bedenken, filmen monteren en afwerken. En uiteindelijk duurt de reclame maar 20 seconde! 
* Leren programmeren met 'Scratch'. * Houtbewerken, ze mochten helemaal zelf een voederhuisje voor vogels maken.
* Iets maken met een 3D printer.
Het was echt heel erg leerzaam en zeker voor herhaling vatbaar!
Verslaggeving door Huub en Teime - groep 8a " Het PET event is mede mogelijk met het Nova en Haarlem college.  Toen we aankwamen moesten we bij ons groepje staan. Je kreeg een begeleider mee. Hij/Zij bracht je naar je onderdeel. De man legde uit wat je moest doen. We moesten koper snijden en schuren, verbanden. Daarna moesten we technisch lego in elkaar zetten en programmeren. Toen liepen we naar buiten en gingen we in een garage. Daar ging een man uitleggen wat een 3D printer is en wat je er mee doet. Toen moesten we een soort kubus in elkaar zetten en kon je een prijs winnen. Uiteindelijk omdat we de laatste groep waren mocht iedereen een 3D kunstwerk meenemen. Toen gingen we terug naar het ophaalpunt en het was super leuk!"

Letterspeurtocht en lettertas! 

De kleuters boffen maar weer. Er is voor de groepen 1 en 2 namelijk een speurtocht uitgezet door de school. 
De kinderen krijgen een kaart mee, waarop ze kunnen zien hoe een vaak de letter terugkomt in de speurtocht.
Op deze  kaart kleuren ze een bolletje in bij de letter. Ze zullen ontdekken dat sommige letters meer/minder voorkomen in de speurtocht.

Enkele slimmeriken ontdekken dat er meerdere letters verstopt zijn op dezelfde plek en dat er dus een woord staat!  Erg leuk om te zien hoe trots ze dan zijn als ze het oplezen. Soms is het wel erg lastig... wijzend naar een letter: "Meester, meester, deze letter kan ik niet vinden!" 😉 

De spelletjes om ze vertrouwd te maken met letters vinden ze echt heel leuk.

Ook gaat er een 'lettertas' rond in de kleutergroepen. Alle kinderen krijgen om de beurt de 'lettertas' mee naar huis om thuis voorwerpen te verzamelen, die met de desbetreffende letter beginnen. Het enthousiasme onder de kinderen is enorm en ze kunnen haast niet wachten tot ze aan de beurt zijn.  In groep 1/2D kwam wel iets heel bijzonders uit de lettertas... naast wolk, watermeloen, water en watten, kwam ook W... Ward uit de tas!! 🤣


De grote rekendag 

Afgelopen woensdag was het zo ver, de grote rekendag!  Het werd echt groots aangepakt. Super leuk. Ik heb zelfs meerdere kinderen horen zeggen; "Dit was de leukste rekenles ever!" En dat op REKEN-dag! Hopelijk waren jullie allen bij de fantastische kick-off, de afvalparade. Mocht dat niet het geval zijn, niet getreurd, ik neem jullie allemaal nog even mee. 

Note van de redactie: Feline (op de foto) haar droom is om modeontwerper te worden. Ze maakt zelf kleding thuis en heeft dit zelf ontworpen en gemaakt.


 Lize en Sophie G. waren er natuurlijk ook bij en hebben speciaal voor de lezers van de Kras een rapportage gemaakt.

Het is een dag van onderzoekend leren en speelse opdrachten. Een dag die laat zien dat rekenen meer is dan alleen sommen maken. Een dag die laat zien hoe leuk rekenen kan zijn. In de klas werd op interactieve (reken)wijze geleerd over afval scheiden. Zo deden de kinderen onderzoek naar afval in en rond de school en verzamelden gegevens door tellen, schatten, meten en wegen.  Er werden dobbelstenen van drinkpakken gemaakt waarmee vervolgens rekenvraagstukken werden opgelost. Er was een gastles/quiz over geld en daarna gingen ze met de klas aan de slag met die vergaarde kennis. Er werd uitgerekend hoeveel pakjes sap je met een klas op kan drinken in een schooljaar en gekeken of deze pakjes in een klaslokaal zouden passen. Ook was er een spel waarbij  de de kinderen pakjes sap in de goede volgorde van houdbaarheid moesten zetten. Maar nog zo veel meer!